SEO Nedir?

SEO Nedir?
Seo Inovation Website Wpml 2020

Seo Inovation Website Wpml 2020

SEO Nedir, Nasıl Yapılır: Web Sitenizi Zirveye Taşıyın!

SEO (Search Engine Optimization) veya Türkçesi ile arama motoru optimizasyonu, bir web sitesinin arama motorlarında (Google gibi) daha üst sıralarda görünerek daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlamak amacıyla yapılan optimizasyon çalışmalarının genel adıdır.

Web sitenizde yapacağınız SEO çalışmaları sayesinde daha fazla müşteri kazanabilir ve marka bilinirliği yaratarak markanızı büyütebilirsiniz. Bunun yanı sıra SEO çalışmaları sayesinde tüm Türkiye’ye, hatta tüm Dünya’ya markanızı tanıtabilir ve satış yapabilirsiniz!

SEO Nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), bir web sitesini arama motorlarının sonuç sayfalarında (SERP) üst sıralara taşımak için yapılan bir dizi teknik ve stratejik çalışmalara verilen genel addır.

SEO çalışmalarında öncelikle markanın hedefleri belirlenir ve buna uygun bir strateji hazırlanır. Hazırlanan strateji doğrultusunda teknik SEO, site içi SEO ve site dışı SEO gibi çalışmalar yapılır.

Yapılan çalışmaların sonucunda, belirlenen hedef tutturulmaya çalışılır ve bu sayede markanın satışları artar, marka bilinirliği artar ve marka rekabette öne geçer.

SEO Nasıl Yapılır?

SEO, teknik SEO, site içi SEO ve site dışı SEO olmak genel olarak üç ana başlık altında incelenebilir:

  • Teknik SEO: Arama motorlarının web sitenizi kolayca taramasını ve anlamasını sağlayan teknik çalışmaları kapsar.
  • Site İçi SEO: Web sitenizin içeriği ve yapısı üzerinde yapılan optimizasyon çalışmalarıdır.
  • Site Dışı SEO: diğer web sitelerinden sitenize gelen bağlantıları (backlink) yönetme işlemidir.

Anahtar Kelime Araştırması ile Hedeflerinizi ve Potansiyelinizi Ortaya Çıkartın

SEO (arama motoru optimizasyonu) yapmak için öncelikle web sitenizin potansiyelini anlamalı ve hedeflerinizi belirlemelisiniz. Hedeflerinizi belirlemek ve web sitenizin potansiyelini görmek için ise anahtar kelime araştırması oldukça büyük bir konuma sahip.

Anahtar kelime araştırması yaparken kullanabileceğiniz ücretli ve ücretsiz birden fazla araç (tool) bulunmaktadır.

Ücretli Anahtar Kelime Araştırma Araçları:

Bunların yanı sıra onlarca ücretli anahtar kelime araştırma aracı olsa da SEO uzmanları sıklıkla Semrush, Ahrefs ve Moz araçlarını kullanmaktadır.

Ücretsiz Anahtar Kelime Araştırma Araçları:

Bu üç araç ise ücretsiz bir anahtar kelime araştırma aracı arıyorsanız yeterli olacaktır. Bunlar arasında özellikle Keyword Surfer eklentisi ve Umbrellum aracı oldukça faydalı olacaktır.

Anahtar kelime araştırması yaparken aşağıdaki kriterlere uymanız oldukça önemli bir yere sahiptir:

  • Sadece verdiğiniz hizmet veya satışını yaptığınız ürünlerin anahtar kelimelerini hedefleyin. Farklı konulara girmeniz web sitenizin otoritesini düşürecektir.
  • Anahtar kelimeleri belirlerken dönüşüm oranlarını da düşünün. Satışa dönüşmeyecek anahtar kelimeleri hedeflemeniz boşuna zamanınızı harcatabilir.
  • Anahtar kelimelerde yer alan rakipleri inceleyin. Güçlü rakiplerin yer aldığı anahtar kelimelerde sıralama almanız zor olabilir.
  • Eğer web siteniz otoriter değilse veya yeni ise uzun kuyruklu anahtar kelimeleri (2 kelime ve daha fazlası) hedeflemelisiniz.

Anahtar kelime araştırmanızı bitirdikten sonra teknik seo, site içi seo ve site dışı seo çalışmalarına geçebilirsiniz.

Site İçi SEO Çalışmalarının Sayesinde Kullanıcı Deneyimini ve Dönüşüm Oranlarını Artırın

Site İçi SEO (On-Page SEO), web sitenizin arama motorlarında daha iyi sıralamalar elde etmesi için, doğrudan web sitenizin üzerinde yaptığınız tüm optimizasyon çalışmalarını kapsar. Basitçe söylemek gerekirse, sitenizin içeriğini ve yapısını daha iyi hâle getirerek, web sitenize giren kullanıcılara daha iyi bir performans sunmayı amaçlar.

Site İçi SEO, web sitenizin SEO performansı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu sebepleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;

  • Daha İyi Sıralama: Arama motorları, site içi SEO uygulayan siteleri daha alakalı ve güvenilir bulur. Bu da arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.
  • Daha Fazla Trafik: Yüksek sıralama, web sitenize daha fazla organik trafik çekmenizi sağlar.
  • Daha İyi Kullanıcı Deneyimi: Site içi SEO, web sitenizin kullanıcı dostu olmasına yardımcı olur. Bu da daha düşük bounce rate (sayfadan hemen çıkma oranı) ve daha uzun ziyaret süreleri gibi olumlu sonuçlar doğurur. Ayrıca dönüşüm oranınızı da iyileştirir.

Tüm bunlardan faydalanmak için ise site içi SEO geliştirmelerini yapmanız önemlidir. Başlangıç olarak web sitenizde aşağıdaki geliştirmeleri yaparak, daha iyi site içi SEO performansı elde edebilirsiniz:

  • Kaliteli İçerik Üretimi: SEO’nun büyük bir kısmını kaliteli içerikler oluşturur. Web sitenizde yer alan tüm önemli sayfalarda (kurumsal sayfalar, trafik potansiteli olan sayfalar vb.) kaliteli, uzun ve kapsamlı içerikler kullanmanız faydanıza olacaktır.
  • Meta Başlık ve Meta Açıklama Etiketleri: Google, CTR denilen gösterim başına tıklama oranına oldukça fazla önem verir. CTR değeriniz, ne kadar yüksek ise sıralamalarda bir o kadar yukarıda yer alırsınız. CTR oranını belirleyen en önemli faktörlerden birisi ise meta başlık ve meta açıklama etiketleridir. Anahtar kelimelerinizi içeren, dönüşüm oranını artıracak meta başlık ve meta açıklama etiketleri kullanmalısınız.
  • URL Yapısını Anlaşılabilir Hâle Getirin: URL yapılarınız, kısa fakat anlaşılır olmalıdır. Tüm URL’lerinizi alt klasörlere ayırmalısınız fakat bunu yaparken URL uzunluğuna da dikkat etmelisiniz.
  • Başlık Etiketlerini Doğru Şekilde Ayarlayın: Başlık etiketleri (H1, H2, H3 vb.), Google arama motoru için önemli bir sıralama faktörüdür. Bu etiketlerin sayfalarınızın içerisinde hiyerarşik yapıda olduğundan ve her sayfanızda sadece bir adet H1 etiketi bulunduğundan emin olun.
  • Görsellerinizi Optimize Edin: Web sitenizdeki sayfalarda yer alan görseller de SEO için oldukça önemlidir. Bu görsellerden hem Google Images alanından organik trafik kazanabilir, hem de içeriğiniz ile alakalı görseller kullanarak sıralamalarınızı kullanabilirsiniz. Ayrıca bu görselleri sıkıştırarak daha hızlı yükleme süreleri elde edebilirsiniz.
  • İç Linkleme Ağınızı Kuvvetlendirin: Web sitenizde yer alan sayfaları bağlantılar aracılığı ile birbirine bağlayarak iç linkleme (internal linking) ağınızı iyileştirin.
  • Site Hızını İyileştirin: Site içi SEO’nun en önemli unsurlarından birisi de hiç kuşkusuz site hızıdır. Site hızınızı iyileştirerek hem daha iyi sıralama elde edebilir, hem de dönüşüm oranlarını iyileştirebilirsiniz.

Web sitenizin site içi SEO performansını daha iyi hâle getirmek için Site İçi SEO içeriğimizi okuyabilirsiniz. Bu içerikte daha fazla site içi SEO geliştirme tüyoları, araştırmaları ve daha detaylı anlatımlar bulacaksınız!

 

Teknik SEO Çalışmaları ile Web Sitenizi Arama Motoru Botlarına Doğru Şekilde Anlatın

Teknik SEO, bir web sitesinin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılması ve taranabilmesi için yapılan teknik optimizasyon çalışmalarının tümünü kapsar. İçerik veya kullanıcı deneyimi odaklı SEO çalışmalarından farklı olarak, teknik SEO, web sitesinin altyapısıyla yakından ilgilidir.

Teknik SEO çalışmaları kapsamında öncelikli hedefiniz web sitenizi arama motoru botlarına doğru şekilde taratmak ve buna uygun bir altyapı oluşturmak olmalıdır.

Unutulmamalıdır ki; web siteniz her ne kadar kullanıcıların işine yararsa yarasın, Google botları bunu göremediği sürece yükselmeniz oldukça zordur. Bu sebeple, teknik SEO çalışmaları SEO performansınız için oldukça önemlidir.

Teknik SEO çalışmaları her ne kadar deneyim ve uzmanlık gerektirse de başlangıç olarak aşağıda yer alan çalışmaları hızlıca web sitenizde uygulayabilirsinizi:

  • XML Site Haritanızı Kurun ve Google’a Bildirin: Arama motorlarına sitenizin tüm sayfalarını gösteren bir site haritası oluşturulmalıdır. Bunun için XML formatında, tüm URL’lerinizin bulunduğu bir döküman oluşturmalı ve Google Search Console aracılığı ile bu dökümanı Google’a bildirmelisiniz. Detaylı bilgi için XML Site Haritası içeriğimizi inceleyebilirsiniz.
  • Robots.txt Dosyasını Oluşturun: Arama motorlarına hangi sayfaların taranabileceğini ve hangi sayfaların taranmamasını istediğinizi belirten bir dosyadır. Bu dosya alanadiniz.com/robots.txt adresinde ulaşılabilir olmalıdır. Bu dosya sayesinde tarama bütçenizi optimize edebilir ve teknik SEO’da bir adım ileri gidebilirsiniz.
  • Canonical Etiketlerini Ekleyin: Canonical etiketleri, bir sayfanın kopya olup olmadığını (kopya ise orijinal sayfayı) arama motoru botlarına bildirir. Tüm sayfalarınızda bu etiket yer almalıdır.
  • Yönlendirmelerin Kurulması: Web sitenizde yer alan sayfaların kopyaya düşmemesi ve otorite kaybetmemeniz için basit SEO yönlendirmelerini yapabilirsiniz. WWW yönlendirmesi, HTTPs yönlendirmesi ve eğik çizgi (trailing slash) yönlendirmesi bunların başında gelir.
  • Hreflang Etiketlerini Ekleyin: Eğer çok dilli bir web siteniz varsa kesinlikle hreflang etiketlerini eklemelisiniz. Bu etiketler sayesinde arama motoru botları sayfalarınızın diğer dillerdeki versiyonunu çok daha kolay şekilde tanımlayabilir.

 

Eğer web sitenizi teknik SEO konusunda daha fazla geliştirmek istiyorsanız Teknik SEO içeriğimizi okuyabilirsiniz. Bu içerikte çok daha fazla teknik SEO optimizasyon önerilerine ve detaylı açıklamalara erişebilirsiniz.

Site Dışı SEO Çalışmalarıyla Otoriteniz Uçuşa Geçsin!

Site dışı SEO çalışmaları ile SEO uzmanları, çalışma yapılan web sitenin otoritesini artırmayı hedefler. Site dışı SEO basit şekilde “backlink” olarak anlatılsa bile site dışı SEO bundan çok daha fazlasıdır.

Aslında Dergimiz.net SEO uzmanları olarak site dışı SEO optimizasyon çalışmalarını birkaç farklı parçaya bölüyoruz;

  1. Brand Trafik: Yaptığımız araştırmalar ve denemeler sonucunda brand trafiğin (doğrudan Google’da marka isminin aranması ve web sitesinin buradan trafik kazanması) SEO ve otorite üzerinde çok büyük öneme sahip olduğunu gözlemledik.
  2. Backlink ve Tanıtım Yazıları: Doğru bir strateji ile birlikte tanıtım yazısı alımı yapılarak da web sitenizde önemli bir otorite artışı yaşayabilirsiniz. Fakat tanıtım yazısı alımı yapmadan önce profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışmanız ve destek almanız oldukça önemlidir.
  3. Google Maps ve Yandex Maps vb. İşletme Profilleri: Google Maps, Şikayet Var, Yandex Maps gibi platformlarda kaliteli bir işletmenizin olması da web sitenize otorite kazandırmaktadır. Bu platformlarda tüm bilgileri doğru şekilde doldurarak otoritenize artış yaşayabilirsiniz.

Aşağıdaki çalışmaları web sitenizde uygulayarak hızlı bir şekilde site dışı SEO’da daha iyi performans elde edebilir ve web sitenizin otoritesini artırabilirsiniz:

  1. Tanıtım Yazıları Alın: Web 3.0 gereği arama motoru botları sayfalarınızı bağlantılar (link) ile tespit eder. Farklı web sitelerinden, sayfalarınıza ne kadar fazla bağlantı gelirse tarama istatistiklerinizde o kadar artış görürsünüz. Bağlantılarda yaşanan bu artış, doğru bir strateji ile web sitenizin otoritesini artırır.
  2. İşletme Profillerinizi Açın: Web sitenizi Google Maps, Yandex Maps, Bing Maps ve sektörünüz ile alakalı diğer web sitelerine kayıt edin.
  3. Sosyal Medyayı Aktif Kullanın: Sosyal medya hesaplarınızı güncel tutmanız ve aktif olarak kullanmanız da otoritenizde önemli artışlara sebebiyet verir. Kaliteli gönderile paylaşarak daha fazla takipçi ve beğeni kazanın. Bu sayede web sitenizin otoritesi artacaktır.
  4. Marka Trafiği Kazanın ve Marka Bilinirliğini Artırın: Özellikle günümüzde brand trafik SEO için oldukça önemli bir yere sahip. Web sitenizin site dışı SEO konusunda gelişmesi ve organik trafiğini artırması için diğer pazarlama yöntemleri de denenmeli ve marka bilinirliği artırılmalıdır.

Benzer Konu Başlıklarımızı Okumaya Ne Dersiniz ?

admin 12.06.2025 12

İlk yorum yazan siz olun.

Cevap bırakın
Gerekli alanlar işaretlenmiştir. *